Pikavippien markkinoinnissa on lainkin mukaan noudatettava hyvää luotonantotapaa. Samaa vaatii myös Suomen Pienlainayhdistys jäsenyrityksiltään. Laki määrittelee hyvän luotonantotavan erityisesti neljällä eri vaatimuksella. Yritys ei saa markkinoida pikavippiä siten, että markkinointi heikentää kuluttajan kykyä harkita luoton ottamista. Lisäksi luoton myöntämistä ei saa markkinoida pääasiallisena markkinointikeinona, kun markkinoidaan muita kulutushyödykkeitä. Pikavippiä myöntävän palvelun tulee myös antaa kuluttajalle riittävät ja selkeät selvitykset, joissa arvioidaan soveltuuko luotto kuluttajan tarpeisiin ja taloudelliseen tilanteeseen. Laki vaatii tämän selvityksen antamista ennen luottosopimuksen tekemistä. Neljäntenä ehtona laki vaatii pikavippejä myöntävää yritystä antamaan kuluttajalle tietoa ja neuvoja, kun asiakkaalla ilmenee maksuvaikeuksia.